2020/03/26

Quan tot era buit. Acte de fe


No, no vull mostrar la meua intimitat als quatre aires!
Amor, no em faces més fotos! Deixa-ho! Prou!
Entenc que cregues que farem un be a molta gent si ho veuen tot, si es posen davant de mi com fan cada dia davant el mirall. Tu creus realment que veure-ho els farà pensar? De veres trobes que la gent vol saber, pensar, canviar? Estàs segur que mirant-me dia a dia reflexionaran, deixaran de banda per sempre la seva màscara de bons i civilitzats?...
Se molt be de quina cosa està feta la naturalesa humana: de fang!

Se que hi ha gent que balla en cercles al voltant de la malaltia dels altres, de la mort. Ballen amb aquelles túniques blanques i aquells barrets. Ballen mentre la mort és la d'un altre. I mostren aquella falsa compassió.
No, no vull estar present en les oracions de ningú. Ja pregue jo de tant en tant si vull!
Tampoc vull que ningú invente versos o cançons inspirant-se en mi, en els meus cabells sempre desordenats, en les meves mans tremoloses. Prou, amor! Ningú aprendrà res perquè no volen aprendre. Ningú s'asseurà davant de sí mateix uns minuts després de veure'm a mi d'aquesta manera...

Deixa la finestra oberta i treu la música. No, no necessite «animar-me», com dius contínuament. Vull escoltar la mar com brama, o com acarona suaument les roques. Vull que m'entre un raig de llum de sol. Amor, creu-me! Treu la música, no la necessite ara mateix!. Demane poc... fa temps que demane ben poc. Que t'estigues amb mi, que em mires uns segons i que deixes que el món sencer s'ascle en mil trossos si vol. Ja hem salvat prou coses tu i jo!. Ara, que se salven ells, si es que volen salvació, si es que saben de quina merda s'haurien de salvar!...
Va, fes-me una altra foto si vols... però solament per a tu! La meva nuesa és teva si la vols i els meus cabells.
Si, fes-me caragolets als cabells! Amb els teus dits... Així, amor! Gràcies!...
I el món, si vol, que rebente! No aprenen mai! No aprenen res!. I vols tu salvar-los de la seva dansa de cercles, de bombolles de llet agra?. Si, viuen dins d'un got de llet! Amb els ulls plens de nata no veuen res!
Obre un poc més i ajuda'm amb el coixí. Vull veure la mar com brama!
Així, amor! Gràcies!...