2016/04/08

Menys "arguir" i més treballar. CONGRÉS DEL PARTIT A LA VISTA.

És molt curiós (com a mínim) que darrerament em pregunten tan sovint: I tu de qui ets?...
Si, com els avis de poble cara a un xiquet que els ha fet gràcia i que no reconeixen... -de qui ets tu, xiquet?. -Jo, el nét que Quico Bos... - Ah, mira tu!.
De cara al CONGRÈS DEL BLOC, el projecte polític al que he dedicat, dedique i dedicaré una part important del meu temps i de la meva il·lusió (encara no absolutament malmesa de manera que «encara tinc força, i no tinc l'ànima morta i em sento bullir la sang») prou gent em pregunta això: de qui eres?...
Ja hi ha qui ha respost per mi amunt i avall a tort i dret sense haver parlat amb mi ni una sola paraula de l'assumpte, però, malgrat això, NO ACABE DE COMPRENDRE QUIN INTERÈS POT ARRIBAR A TENIR de qui sóc o a qui pense recolzar arribat el cas...
Sóc secretari local d'un col·lectiu menut de poble petit, del SUD, d'aquell sud valencià que tantes i tants expliquen amb prejudicis i percepcions falses des de les àrees metropolitanes i des dels seus curts mapes cognitius. He estat Alcalde del meu poble en el passat i regidor (tot això durant vuit anys) però ja no ho sóc i els qui demanen «pedigree» per a tot, ja no crec vulguen saludar-me efusivament com ho feien en el passat (ja sabeu com és la política de les cadiretes... quan estàs, ets i quan no estàs ja no ets ningú). Però com que no tinc problemes psico-afectius (com tants i tantes que es dediquen a açò de la polis) i estic prou be del cap, no m'importa ni gens ni menys.
Al meu poble fa ja molts anys que treballem de valent tractant de fer créixer el col·lectiu, el compromís «real» de la gent en les coses que ens importen col·lectivament. Ara tenim il·lusió en veure un grupet de xicones ben joves que s'hi volen incorporar. Tinc per costum acudir a les reunions de Comarca i estar sempre disponible per a la gent de manera cordial i convençuda. Qui em busca em troba i qui vol fer caminet amb mi per portar avant el projecte del BLOC-COMPROMÍS sol trobar-me ben dispost, si la salut i l'alegria no em manquen... Però no pose tot en «el grupet de Compromís». Sóc d'aquells «moniatos» que troben imprescindible no deixar la lluita social (en el meu cas, en «coses d'ecologistes» i «altres lluites de poble» que m'interessen i que trobe fonamentals). Si, eixes "lluites" que es fan debades, sense cobrar i sense esperar res més en canvi que la satisfacció de contribuir a fer un món millor (coses de moniatos beneits, com havía dit).
I PREGUNTEN I PREGUNTEN i jo dic sempre el mateix: - Jo sóc el nét de Quico Bos, Pau, Pauet per als amics estimats, de La Torre de les Maçanes, al nord del sud del País Valencià i SÓC, ESTIC AMB, QUI TREBALLA DE VALENT PER AQUEST PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ D'UN «PAÍS QUE MAI NO HEM FET» (que deia ja sabeu qui).
Dels gossos malfaeners, NO. Dels qui es desapareixen fins que troben l'oportunitat de agafar-se una poltroneta per a ells o per als qui ells troben NO, dels qui s'acosten a COMPROMÍS ARA QUE TENIM RESSÓ I GESTIONEM pobles, poblassos, governs i desgoverns, TAMPOC (oportunistes se'ls ha dit tota la vida). DELS QUI, com deia sant Pau «no fan res però es fiquen en tot», tampoc. Com ell (el sant) els diria allò tan famós de: - qui no treballe, que no menge!. I afegiria: - o almenys, que no marege.
Tampoc sóc de la gent que va de «guai» i no té ni idea del que porta entre mans: la il·lusió de milers i milers de persones que han treballat des de la societat, l'associacionisme, els grups locals, els pobles, la cultura, l'educació, la terra i la sang. Tot això és un SAGRAT i no es juga en jocs d'ambicions personals i lluites pel poder, és molt INDIGNE AIXÒ i desprès fer plorets per Miquel Grau, o Guillem Agulló o la IMMENSA GENTADA QUE HA TREBALLAT I TREBALLA per un País Valencià més just, més igualitari, més arrelat, més culte, més i millor per a la gent que l'habitem i l'estimem.
LA MEVA POSTURA ÉS CRÍTICA, ho se, però crítica des d'una opció clara pel treball, per la construcció, pel recolzament a totes i tots els qui fan feminisme, treballen per la igualtat en la diversitat, per la recuperació de l'agricultura pròpia, la llengua pròpia, per la justícia social i el respecte reverencial a les persones i els seus patiments. Des d'eixa postura CRÍTICA I MILITANT (quina paraula més infame, xè), AMB EL «PEDIGREE» QUE DONA (o no) ESTAR PRESENT I ACTUANT COM BONAMENT PUC EN BE D'AQUEST PROJECTE POLÍTIC...
DIRÈ:
NO SÓC NINGÚ, «un entre tants», però si tant pregunteu és perquè resposta espereu.
LA RESPOSTA: ENS TROBEM EN EL TALL, EN LA FEINA, PELS NOSTRES POBLES I LA NOSTRA GENT... Ací segur que ens trobem... MAQUINANT PER DARRERE EN FOSQUES CAMBRES OCULTES I MENTINT, NO ENS TROBEM... Lluitant per la Terra i per la gent, si no em fallen les forces i no ens toquen massa els nassos «els guais» del partit, TAMBÉ.
SALUT I TRELLAT... i si algú és capaç de tirar per terra tot amb la sola intenció de FER-SE EL CUL GROS i PEL PUR PODER, des d'aquest full (que és meu i pose el que vull) els envie «a pastar fang».

Hi ha «morts» que ressusciten sempre quan ve «congrés» o quan «hi ha algun bocí d'alguna cosa per fer-se la part»... M'AGRADEN MÉS ELS VIUS (encara que de vegades s'equivoquen), ja veus.
Ah, i també m'agrada molt la diversitat que integra... Molt més que la gent que va de "JO SE TOT, DEIXEU-ME FER" i "tots a una" (una versió de "y cierra España" però de la terreta).
(per cert, la gent que ha dit públicament que hi ha una candidatura "dels maricons" i una altra dels "de trellat" hauríem de enviar-los a que s'afilien a Ciudadanos... no?)